Forskjell mellom versjoner av «Pasient- og brukerombudet»

 
Linje 1: Linje 1:
'''Pasient- og brukerombudet''', tidligere ''Helse- og sosialbudet'', opprettet i 1986Hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern.
+
'''Pasient- og brukerombudet''', [[Lille Grensen]] 7, opprettet 1986 som ''Helse- og sosialombudet'', nåværende navn fra 2012Ombudet hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern.
  
I 2006 ble det opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor. Se [[Sosial- og eldreombudet]].
+
I 2006 ble det også opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor, nå [[Sosial- og eldreombudet]].
 
[[Kategori:Kommunale ombud]]
 
[[Kategori:Kommunale ombud]]

Nåværende revisjon fra 6. feb. 2019 kl. 20:28

Pasient- og brukerombudet, Lille Grensen 7, opprettet 1986 som Helse- og sosialombudet, nåværende navn fra 2012. Ombudet hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern.

I 2006 ble det også opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor, nå Sosial- og eldreombudet.