Forskjell mellom versjoner av «Pasient- og brukerombudet»

Linje 1: Linje 1:
'''Pasient- og brukerombudet''', tidligere ''Helse- og sosialbudet'', opprettet i 1986.  Hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern
+
'''Pasient- og brukerombudet''', tidligere ''Helse- og sosialbudet'', opprettet i 1986.  Hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern.
  
I 2006 ble det også opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor. Se [[Sosial- og eldreombudet]].
+
I 2006 ble det opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor. Se [[Sosial- og eldreombudet]].
 
[[Kategori:Kommunale ombud]]
 
[[Kategori:Kommunale ombud]]

Revisjonen fra 17. aug. 2018 kl. 09:46

Pasient- og brukerombudet, tidligere Helse- og sosialbudet, opprettet i 1986. Hjelper med spørsmål om helsetjenester og gir råd og veiledning om rettigheter som pasient. Oslo kommune tilbyr i tillegg en ombudstjeneste til brukere av NAV sosialtjenesten og barnevern.

I 2006 ble det opprettet et eldreombud ved helse- og sosialombudets kontor. Se Sosial- og eldreombudet.