Forskjell mellom versjoner av «Movatn»

Denne artikkelen omtaler et sted

Åpne i Oslo bykart
(Created page with "Bydel Marka, tettsted og stasjon på Gjøvikbanen ved km 19,34, ved Søndre Movann. Stasjonen ble anlagt som militært krysningsspor i 1900, opprettet som stoppested 1927,...")
 
Linje 1: Linje 1:
Bydel Marka, tettsted og stasjon på Gjøvikbanen ved km 19,34, ved Søndre [[Movann]]. Stasjonen ble anlagt som militært krysningsspor i 1900, opprettet som stoppested 1927, oppgradert til stasjon 1935, fjernstyrt fra 1971, ubemannet fra 1972. Stasjonsbygningen i funkisstil (ark. NSBs arkitektkontor) ble tatt i bruk 1936, revet 1973. – Se også [[Sørbråten]].
+
'''Movatn,''' bydel Marka, tettsted og stasjon på [[Gjøvikbanen]] ved km 19,34, ved Søndre [[Movann]]. Stasjonen ble anlagt som militært krysningsspor i 1900, opprettet som stoppested 1927, oppgradert til stasjon 1935, fjernstyrt fra 1971, ubemannet fra 1972. Stasjonsbygningen i funkisstil (ark. NSBs arkitektkontor) ble tatt i bruk 1936, revet 1973. – Se også [[Sørbråten]].
  
 
== Referanser i denne artikkelen ==
 
== Referanser i denne artikkelen ==

Revisjonen fra 10. des. 2017 kl. 14:13

Movatn, bydel Marka, tettsted og stasjon på Gjøvikbanen ved km 19,34, ved Søndre Movann. Stasjonen ble anlagt som militært krysningsspor i 1900, opprettet som stoppested 1927, oppgradert til stasjon 1935, fjernstyrt fra 1971, ubemannet fra 1972. Stasjonsbygningen i funkisstil (ark. NSBs arkitektkontor) ble tatt i bruk 1936, revet 1973. – Se også Sørbråten.

Referanser i denne artikkelen

Movann, Sørbråten, Sørbråten dppage2, Sørbråten dppage3

Referanser til denne artikkelen

Movann