Forskjell mellom versjoner av «Lørenbanen»

 
Linje 1: Linje 1:
 +
[[Fil:Økern T.jpg|miniatyr|633x633pk|Økern stasjon fotografert 2022. Ulvenveien går over stasjonen på bro. Foto: Aslak Malmåsen]]
 
'''Lørenbanen,''' navn på t-banestrekningen mellom [[Sinsen (strøk)|Sinsen]] stasjon på [[T-baneringen]] og [[Økern (strøk)|Økern]] stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk  i april 2016.  
 
'''Lørenbanen,''' navn på t-banestrekningen mellom [[Sinsen (strøk)|Sinsen]] stasjon på [[T-baneringen]] og [[Økern (strøk)|Økern]] stasjon på [[Grorudbanen]]. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, [[Løren stasjon]] under [[Lørenbyen]]. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk  i april 2016.  
 
[[Kategori:Bydel Grünerløkka]]
 
[[Kategori:Bydel Grünerløkka]]
 
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]]
 
[[Kategori:T-baner og forstadsbaner]]

Nåværende revisjon fra 19. jun. 2023 kl. 12:41

Økern stasjon fotografert 2022. Ulvenveien går over stasjonen på bro. Foto: Aslak Malmåsen

Lørenbanen, navn på t-banestrekningen mellom Sinsen stasjon på T-baneringen og Økern stasjon på Grorudbanen. Banen som er 1600 m lang, går i tunnel nesten helt frem til Økern stasjon. Den har én underjordisk stasjon, Løren stasjon under Lørenbyen. Banestrekningen som ble bygd med midler fra Oslopakkene, ble åpnet for trafikk i april 2016.