Forskjell mellom versjoner av «Sykkelprosjektet»
Linje 1: | Linje 1: | ||
'''Sykkelprosjektet''', [[Karvesvingen]] 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye sykkelveiprosjekter, oppgradere eksisterende sykkeltraseer, etablere sykkelparkering ved store knutepunkter og å etablere servicestasjoner og pumper rundt omkring i byen. | '''Sykkelprosjektet''', [[Karvesvingen]] 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye sykkelveiprosjekter, oppgradere eksisterende sykkeltraseer, etablere sykkelparkering ved store knutepunkter og å etablere servicestasjoner og pumper rundt omkring i byen. | ||
− | Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av [[Bymiljøetaten]]. | + | Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av [[Bymiljøetaten]]. Se også [[Bysykler]]. |
[[Kategori:Sykkel]] | [[Kategori:Sykkel]] | ||
[[Kategori:Kommunale prosjekter]] | [[Kategori:Kommunale prosjekter]] |
Revisjonen fra 27. okt. 2020 kl. 18:16
Sykkelprosjektet, Karvesvingen 3, prosjekt igangsatt i 2010 for å forbedre og utvikle Oslos sykkelstrategi. Det har ansvaret for å planlegge nye sykkelveiprosjekter, oppgradere eksisterende sykkeltraseer, etablere sykkelparkering ved store knutepunkter og å etablere servicestasjoner og pumper rundt omkring i byen.
Sykkelprosjektet ble etablert som en midlertidig etat underlagt Byrådsavdelingen for miljø og samferdsel. Fra 2016 er Sykkelprosjektet en del av Bymiljøetaten. Se også Bysykler.